tisdag 13 mars 2012

Dag 73 - Behåll skärpan




Är jag för snäll, frågar jag Robin. Är jag en sån som smälter in i tapeten. Nej älskling, du är alldeles för  färgstark för att vara det, svarar han. Konstigt nog så ser min spegelbild bara blek och grå ut, men det kanske bara är fel på ljuset i badrummet. Försöker fota självporträtt idag, men jag blir inte nöjd med en enda bild. Det beror nog på modellen/fotografen konstaterar jag. Robin ringer mitt i fotosessionen. Han frågar hur det går. Det blir bara skräp, svarar jag. Det säger du jämt och sen blir det bra tillslut. Jag är för självkritisk när det kommer till mitt egna fotande. Fast meningen med det här projektet var att bara att komma i gång och fota igen. Inte ha så höga krav, det som så ofta resulterat till att inga bilder blir tagna.  Så bara ta bilder, inte tänka på teknik och var skärpan hamnar.

Inga kommentarer: