torsdag 2 februari 2012

Dag 33 - Grabbarna Green


Klockan är kvart över nio, den där magiska tiden på dygnet då jag inser att dagens bild måste tas inom den närmaste halv timmen. Jag går omkring i lägenheten och letar inspiration. Tittar mig själv i spegeln och tar beslutet att självporträtt är uteslutet idag. Molly är trött och jag tror inte hon har lust att bli plåtad ikväll. Lill-prinsen sover, jag sneglar mot rummet bredvid a-ha idag är det twinsens tur. Jag tänder lampan på deras rum och genast tjuter båda två i kör NEJ mamma inga bilder!!Jag tar några snabba bilder och går sedan ned och kollar hur de blev i datorn hm... nej det blev inte bra. Upp igen och samma tjut går i repris. Med mycket övertalning och fika som muta får jag ta bilden jag vill ha. Det kan inte vara lätt att vara barn till en foto-tokig morsa.

Inga kommentarer: