onsdag 22 februari 2012

Dag 53 - Speglingar


Köket och hela lägenheten stinker bacon. Efter att ha stekt två paket till barnen så är man inte så sugen själv. Det får bli pasta med pesto. Det är tvättstuge kväll, det där som bara upprepas vecka efter vecka och år efter år. Det är som coop reklamen där allt bara går runt runt. Nattar Lill-prinsen som har börjat få ont i örat igen. Fram med näsdroppar och alvedon. Jag tänker att ikväll ska jag inte somna...10 minuter senare och jag är förlorad till John Blund. Blir väckt då Robin som ska ned till tvättstugan.  Tvättar håret, man kan ju inte lägga sig i sängen med baconodören. Det är när jag torkar håret som jag ser mig själv i fönstret.
En hel dag utan att ta en enda bild, inte en enda ide. Inte en enda tanke...så plötsligt ser man vad man letar efter...jag klarade mig idag också, men det var på det berömda håret igen...

Inga kommentarer: