fredag 3 februari 2012

Dag 34 - När snöänglarna sjunger



Solen skiner och termometern visar minus elva. Långkalsongerna letas fram från den bakre delen av garderoben. Lill-prinsen vägrar sätta på sig extra varma kläder. Han har bestämt sig för att det inte alls är kallt ute. En hård strid utkämpas och som jag tillslut förlorar. Han lägger sig på golvet i porten och vägrar resa på sig. Jag får lyfta honom in och ut hissen. Ut från porten får jag släpa honom. Jag har dessutom en barnvagn och hunden. Jag svettas och hjärtat känns som det ska explodera i bröstet. Får tillslut upp honom på ståbrädan och då början han stortjuta om att det är kallt och han fryser. JAG VET! Det var ju det jag försökte säga när vi skulle klä på dig, vrålar jag så det hörs till andra sidan Östersjön. Tur att jag tog med extra kläderna. Så fort jag stänger grinden bakom mig på dagis känns det som jag kan andas igen. Jag vänder mig om och tar en titt på pojken som ska vara min son. Vart tog den lille ängeln vägen som bara log och gjorde precis som jag sa. Han som stod i fontänen med gummistövlar, änglavingar och som tyckte att alla mina påhitt var roliga. JO, han fick en egen vilja och lärde sig säga JAG VILL INTE. Så jag får väl passa på nu innan lilla prinsessan också får en egen vilja och inte vill ställa upp på mina fotosessions längre.

Inga kommentarer: