söndag 29 januari 2012

Dag 29 - Amore


Jag har en favorit film som heter mitt feta grekiska bröllop. En romantisk komedi som jag har sett en miljard gånger, ok kanske inte så många gånger men många i alla fall. Det är ofta som vi citerar den och skrattar. Så den här bilder får mig att tänka på en scen när bästa kompisen säger: om hon säger hoppa så hoppar du och killen nickar. Robin ställer upp på alla mina knassigheter när jag ska fota. Idag behövde vi få lite luft så vi gick en kort promenad. Väl ute och går får jag syn på en bänk och ber honom klättra upp på den. Tar några bilder och inser att nä det var inte riktigt vad jag var ute efter. Kan du inte hoppa också. Han hoppar men jag är fortfarande inte nöjd. Den sviktar lite säger han, ja men kan du inte hoppa en gång till ber jag. Det gör han om än lite motviligt. Kanon precis vad jag sökte. Det är kärlek tänkte jag efteråt.. ..vad gör vi inte för den vi älskar!

Inga kommentarer: