onsdag 25 januari 2012

Dag 25 - Fotoböcker


Min dator signalerar att jag har för lite utrymme för att lägga till mer bilder. Vilket trams tycker jag, men jag har nog runt 20000 bilder fortfarande på datorn. Jag tyckte att jag hade rensat men inte tillräckligt mycket med andra ord. Problemet idag är inte att vi fotar för mycket eller för lite utan att vi inte tar hand om våra bilder. De ligger i datorn och ingen orkar sätta sig ned och titta igenom 400 bilder. Så fotoböcker är det mest idealiska tycker jag. Trevligt att ta fram när släkt och vänner kommer på besök. Den är lätt att ta med och runt 75-100 bilder är lätt att bläddra igenom. Jag måste erkänna att jag har kommit lite på efterkälken med mina egna album. Just nu försöker jag klämma in 280 sommarbilder på 80 sidor, inte en lätt uppgift. Sen har vi höstboken, omhippan, bröllopet, bröllopsresan, julen och nu snart också januaribilderna.  Den här fina minnesboken har Robins systerdotter Ida gjort. En dag kan Molly sitta och bläddra i den. Hennes pappa kan berätta historier för henne om hennes farfar som var sjökapten och seglade jorden runt.

Inga kommentarer: