lördag 14 januari 2012

Dag 14 - Artist talk med Anton Corbijn


Efter att ha tillbringat hela morgonen på akuten var jag inte helt säker på att vi skulle hinna till Fotografiska och få lyssna på Anton Corbijn. Men ännu en gång så fick en av oss springa, inte jag dock. Han är en fascinerande talare som fångar sina åhörare med anekdoter från olika fotograferingar. Han är lättsam och rolig. Ibland har jag dock svårt att höra vad han säger med sin engelska med holländska dialekt. Eftersom jag är ett stort fan av U2 och han har följt dem sedan de började att spela på 80-talet så är det extra roligt att se hans bilder och höra berättelserna bakom dem. För tio år sedan hörde jag honom på Kulturhuset när han hade en utställningen där, kanske får jag höra honom igen om tio år vem vet..

Inga kommentarer: