torsdag 26 januari 2012

Dag 26 - En liten kille på besök


Igår när jag var i tvättstugan så ser jag en pojke komma ut från hissen i porten iförd i Djurgårdströja och blåa byxor. Honom har jag inte sett tidigare, tänker jag. Plötsligt hajar jag till, den där lilla pojken är ingen pojke. Det är ju prinsessan Molly som blivit  förtrollad till en fotbolls-knatte av Djurgårds-trollet. Åh nej, en mamma till undsättning när fotbolls-knatten trillar ned i avloppet i tvättstugan.Vi hastade upp till lägenheten, kläderna slets av och förtrollningen var bruten då en lila/rosa My little pony tröja med volang åkte på istället. Min lilla prinsessa var tillbaka, puh det var nära!

När hennes pappa försökte fånga henne på bild vände hon bara ryggen till. Så idag tänkte jag göra honom glad och ta en bild när hon har tröjan på, eller egentligen är det en body som sitter som ett korvskinn. Men det här är absolut sista gången hon har den på sig, sen åker den hem till kusin Axel.

Inga kommentarer: